مقاله

بهترین مانتیورهای ارزان گیمینگ جی پلاس کدام است؟

بهترین مانتیورهای ارزان گیمینگ جی پلاس کدام است؟

مانیتور های ارزان گیمینگ جی پلاس

با پیشرفت تکنولوژی شاهد مانیتورهای گیمینگی هستیم که هرروز نسبت به قبل از کیفیت بالاتری برخوردار می شوند. همچنین یکی از موفقیت هایی که مانیتورها در طی این چندسال کسب کردند، به همین امر بر میگردد.

 

امروزه شرکت ها و کمپانی ها به فکر تولید بیشتر مانیتور های گیمنگ هستند. آنها به فکر افرادی هستند که در زندگیشان به بازی بیشتر از هرچه دیگری اهمیت می دهند. به همین دلیل آنها با تولید کردن مانیتور هایی با آپشن های قوی، سعی در راضی کردن آنها دارند.

بهترین مانیتورهای گیمینگ سال 2020 به شما کمک می کند تا بهترین بازی های کامپیوتری را برای یک تجربه بازی فوق العاده را تجربه کنید. چه یک گیمر معمولی باشید چه جزء افرادی باشید که به صورت رقابتی بازی می کند، یکی از این مانیتورهای گیمینگ برای شما مناسب است. به این دلیل که آنها به طور خاص برای بازی طراحی شده اند و به شما کمک می کنند تا از کامپیوتر های شخصی خود نهایت استفاده را ببرید.

به زبان ساده بهترین مانیتورهای بازی به شما امکان می دهد بهترین بازی های رایانه ای را همانطور که قرار بوده، تجربه کنید. آنها دارای ویژگی های بازی محور هستند. یعنی رنگ هایی را ارائه می دهند که به همان اندازه دقیق بوده و دارای بالاترین وضوح نیز باشند.

 

کدام پنل مناسب تر است؟ پنل IPS یا TN؟

پنل های TN بودجه و سرعت را در اولویت قرار می دهند، در حالی که پنل های IPS تجربه بهترِ مشاهده را در اولویت قرار می دهند. برای این که بهتر متوجه شوید، بیشتر توضیح می دهیم.  هیچ یک از این دو پنل برای مانیتورهای گیمینگ بهتر از دیگری نیستن. چون هر دو مزایا و معایب خاص خود را دارند.

به عنوان مثال زمان پاسخ شما به طور کلی با نوع نمایشگر شما مطابقت دارد. زمان پاسخگویی خوب برای یک مانیتور بازی حداقل 5 میلی ثانیه است . اما اکثر نمایشگرهای TN می توانند 1-2 میلی ثانیه پاسخ دهند، که برای بازی های رقابتی بسیار مناسب است.

پنل های IPS از نظر هزینه، ارزان تر هستند. اما از نظر رزولوشن رنگ ها را به خوبی نشان نمی دهند و زاویه های یک بازی را باریک تر نشان می دهد که این ویژگی خوبی نیست.

درباره پنل TN رزولوشن بهتری داشته و رنگ ها را بهتر نمایان می کند و از زاویه دید بهتری برخوردار است. اما از نظر هزینه، گران تر هستند. اما اگر نیازمند مانیتور گیمینگ باکیفیت بالاتری هستید، بهتر است که آنهایی استفاده کنید که پنل TN دارند.

 

مانیتورهای گیمینگ

 

زمان پاسخگویی مانیتور های گیمینگ 

یکی از مهمترین ویژگی هایی که این روزها به آن اشاره میشود به میزان تازه سازی مانیتور بر مر گردد. شاید بپرسید به چه معناست؟ یعنی این که زمانی که شما از مانیتور خود درخواستی دارید، اما برای پاسخگویی باید صبر کنید. البته حتی اگر ما در میلی ثانیه صحبت می کنیم، اما تفاوت زیادی بین آنها نیز وجود دارد.

نرخ تازه سازی تعداد دفعاتی است که مانیتور تصویر را روی صفحه تازه می کند. به عبارت ساده – نرخ تازه سازی بالاتر برابر با یک تصویر نرم و صاف است. این می تواند بازی شما را بیشتر به نظر برساند و احساس واکنش پذیری بیشتری کند. اما اگر این بازی ها رقابتی باشد، بازهم تا حد زیادی زمان واکنش انسان کاهش می یابد.

اکثر مانیتورها از نرخ تازه سازی 60 هرتز، 120 هرتز، 144 هرتز یا 240 هرتز پشتیبانی می کنند. اگرچه ممکن است این اعداد زیاد به نظر برسند، ولی  بازهم به سرعت پردازش تصویر توسط چشم انسان برمی گردد.

 

 

FreeSync و G-Sync ماینتورهای گیمینگ جی پلاس

برای استفاده از این فن آوری ها شما به پورت های DisplayPort در GPU برای مانیتور خود و همچنین به یک کابل DisplayPort برای اتصال این دو نیاز دارید. اگرچه این کلمات در ابتدا بیگانه به نظر می رسند، اما اینجاست که کیفیت در مانیتور های گیمینگ را مشخص می کند. بسته به FPS و میزان تازه سازی، بعضی اوقات می توانید در موقعیت هایی قرار بگیرید که کاملاً همگام سازی نشده باشند. این یکی از آزار دهنده ترین مشکلات گرافیکی است و لذت تجربه بازی را از بین می برد.

 

مانیتورهای گیمینگ

 

 

رزولوشن و سایز مانیتورهای جی پلاس

بسیاری از مردم فکر می کنند که اندازه صفحه نمایش بزرگتر همیشه بهتر است. اگرچه این مسئله در تلویزیون ها عمدتا صادق است، اما وقتی خیلی به صفحه در هنگام بازی کردن نزدیک شوید، چشم ها اذیت می شوند. همچنین به یاد داشته باشید که شما باید بتوانید آن را روی میز خود جا دهید!

اکثر مردم می دانند که اندازه های مختلف از 24 “تا 27” برای بازی بهترین است. شما به طور کلی حدود 3-4 فوت دورتر از صفحه نشسته اید و مانیتورهایی در این محدوده اندازه به شما امکان می دهند همه چیز را یک باره ببینید – چیزی که برای بازی های رقابتی بسیار مهم است. به یاد داشته باشید بامانیتور های گیمنگ با اندازه بزرگتر و با رزولوشن بالاتر هزینه بیشتری را می خواهد.

 

 

هزینه کردن برای مانیتورهای گیمینگ جی پلاس

اگر در بازی تازه کار هستید، ممکن است به درستی ندانید که چه ویژگی هایی را یک مانیتور خوب باید داشته باشد. به همین دلیل بهتر است از الان بدانید که مانیتورهای باکیفیت بالا عدد حساب بانکی شما را کاهش می دهد.  شما می توانید بهترین ویژگی ها را در مانیتورها داشته باشید، اما همه اینها هزینه دارند. قیمت برخی از مانیتورها بسیار بالاست اما در بین آنها مانیتور هایی با کیفیت و قیمت مناسب نیز پیدا می شود.

همه چیزی که می خواهید کاملا به بودجه شما بستگی دارد  اگر بیشتر به FPS تمرکز کرده اید تا نمایشگر زیبا،  اولویت های شما ممکن است با شخصی که فقط می خواهد بازی هایش زیبا به نظر برسند متفاوت باشد. پس ابتدا ببینید چه ویژگی از همه مهم تر است و بر روی آن تمرکز کنید. در ادامه به مانیتور های ارزان گیمینگ جی پلاس اشاره می کنیم مانیتور جی پلاس مدل GDM-225JN سایز 22 اینچ و مانیتور جی پلاس  مدل GDM-245JN سایز 24 اینچ از ارزان ترین مانیتور های گیمینگ جی پلاس هستند.

 

مانیتورهای گیمینگ

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *