مقاله

راهنمای کامل و جامع برای خرید تلویزیون

راهنمای کامل و جامع برای خرید تلویزیون

اگر به دنبال یک تلویزیون جدید هستید و کمی احساس ناراحتی می کنید، ما این راهنمای خرید تلویزیون را برای کمک به شما در انتخاب درست آماده کرده ایم. هنگام خرید تلویزیون در سال 2022، چیزهای زیادی باید در نظر بگیرید. مجموعه عظیمی از فناوری‌ها، ویژگی‌ها و عملکردهای مختلف وجود دارد که می‌تواند ذهن شما را به خود جلب کند، نه اینکه به کلمات اختصاری زیادی اشاره کنیم که باید آنها را نیز درک کنید.

خرید تلویزیون اغلب خرید قابل توجهی است، بنابراین می‌خواهید مطمئن شوید که پول نقدی که به سختی به دست آورده‌اید را پشت سر چیزهایی قرار می‌دهید که ماندگار باشد. با درس‌هایی که از صدها مرور، راهنما و توضیح‌دهنده فنی آموخته‌ایم، دانش لازم برای راهنمایی در  خرید تلویزیون را داریم. چه به دنبال مشاوره خرید ساده باشید و چه نیاز دارید که بدانید کدام ویژگی مهم‌تر است، ما همه توصیه‌های خود را در یک مقاله جمع‌آوری کرده‌ایم تا به رایج‌ترین سوالات در مورد خرید تلویزیون هوشمند پاسخ دهیم.

 

خرید تلویزیون

 

راهنمای خرید تلویزیون جی پلاس

اگر عجله دارید، در اینجا مهمترین چیزهایی است که باید قبل از خرید تلویزیون در نظر بگیرید آورده شده است. در راهنمای خرید تلویزیون خود در زیر هر یک از این نکات را با جزئیات بیشتری توضیح می دهیم: تلویزیون با وضوح کمتر از 4K نخرید. از مجموعه‌های Full HD یا 1080p خودداری کنید، مگر اینکه به دنبال تلویزیون  دست دوم (یا سوم) باشید و حتی پس از آن، فکر کنید که آیا می توانید بودجه خود را تا 4K افزایش دهید.

می‌توانید از تلویزیون‌های 8K (در حال حاضر) صرف نظر کنید. تلویزیون های 8K بسیار گران هستند و فیلم ها و نمایش های 8K هنوز در دسترس نیستند. برای یک تلویزیون 4K 55 اینچی خوب، باید حدود هزینه معقولی را پرداخت کنید. برای یک مدل 65 اینچی نیز هزینه افزایش پیدا می کند. مدل‌هایی با تصویر بهتر، بلندگوهای ارتقا یافته و ویژگی‌های نسل بعدی هزینه بیشتری نیز خواهند داشت.

به دنبال نرخ تازه سازی 60 هرتز یا 120 هرتز باشید. وقتی صحبت از نرخ تازه سازی می شود، 60 هرتز خوب است، اما 120 هرتز بهتر است. نرخ تازه‌سازی بالاتر حرکت نرم‌تری را برای همه چیز از فیلم‌ها و نمایش‌ها گرفته تا ورزش‌های زنده و بازی‌ها فراهم می‌کند.
به دنبال مجموعه ای سازگار با HDR باشید. این کار رنگ های واقعی تر و کنتراست بهتری را ارائه می دهد. ترجیحا تلویزیونی را در نظر بگیرید که از فرمت های پیشرفته تر، یعنی HDR10+ یا Dolby Vision پشتیبانی می کند. برخی از هر دو پشتیبانی خواهند کرد.
تلویزیون‌های OLED بسیار بهتر از اکثر مجموعه‌های LCD به نظر می‌رسند.

حداقل به دنبال چهار پورت HDMI باشید و اگر می توانید فرمت جدیدتر HDMI 2.1 را انتخاب کنید. برای خرید نوار صوتی برنامه ریزی کنید. اسپیکرهای تلویزیون امروزه بدتر شده اند زیرا صفحه نمایش باریک تر است. از ضمانت های طولانی مدت خودداری کنید. ممکن است شرکت کارت اعتباری شما از قبل محافظت از خرید را ارائه دهد.

 

خرید تلویزیون

 

به اندازه صفحه نمایش بیشتر دقت کنید

چه به دنبال یک تلویزیون ساده یا با کارایی بالا باشید، احتمالاً بزرگترین عامل در تصمیم گیری شما اندازه صفحه نمایش خواهد بود. در نظر بگیرید که معمولاً چند نفر در خانواده شما به طور همزمان تماشا می کنند و قرار است مجموعه جدید خود را کجا قرار دهید. سپس بزرگ‌ترین اندازه صفحه‌نمایش را انتخاب کنید که به راحتی در آن فضا قرار می‌گیرد و به بودجه خودتان نیز توجه کنید.

اندازه صفحه همچنین به میزان نزدیکی شما به تلویزیون بستگی دارد. اساساً، اگر بتوانید تک تک پیکسل های صفحه را ببینید، خیلی نزدیک هستید. یک قانون خوب این است که شما باید در فاصله ای از تلویزیون بنشینید که برای HD سه برابر ارتفاع صفحه نمایش و برای 4K Ultra HD فقط 1.5 برابر ارتفاع صفحه نمایش باشد. به عبارت دیگر، شما می توانید دو برابر یک تلویزیون 4K UHD بنشینید.

هیچ راهنمای خرید تلویزیون، مهم نیست که چقدر دقیق باشد، نمی تواند جایگزین تجربه و قضاوت شما شود. اگر فرصت دارید، به یک فروشگاه بروید (و شاید خانواده خود را بیاورید) و به تلویزیون ها نگاه کنید. اگرچه محتوای 4K کمتر از 1080p رایج است، در دسترس بودن آن از طریق نتفلیکس نیز در حال بهبود است. اگر قصد دارید نزدیک یک صفحه نمایش بسیار بزرگ بنشینید، ممکن است آن فناوری با وضوح بالاتر را بخواهید.

اما باید در نظر داشته باشید که تلویزیون کجا در خانه شما می رود. در حالی که توصیه‌های بالا برای اتاق‌های نشیمن و سینمای خانگی در نظر گرفته شده است، باید در نظر بگیرید که چه اندازه برای سایر قسمت‌های خانه، مانند اتاق خواب یا آشپزخانه، جایی که تلویزیون کوچک‌تر ممکن است ضروری باشد، مناسب است.

 

خرید تلویزیون

 

وضوح صفحه نمایش: 8K، 4K یا HD؟

رزولوشن تعداد پیکسل‌هایی را که تصویر را بر روی یک نمایشگر تشکیل می‌دهند، بر حسب ردیف‌های افقی و ستون‌های عمودی توصیف می‌کند. پیکسل های بیشتر به تصویر واضح تر و جزئیات دقیق تر تبدیل می شوند، بنابراین وضوح بالاتر (تقریبا همیشه) بهتر است. هیچ راهنمای خرید تلویزیون بدون بحث در مورد وضوح کامل نخواهد بود. سال‌ها رزولوشن 1920 در 1080 که فول اچ‌دی نیز نامیده می‌شود، استاندارد بوده است. با این حال، سازندگان تلویزیون به سرعت به سمت مجموعه های Ultra HD (همچنین 4K) روی می آورند. تعداد پیکسل های این مدل های 4K چهار برابر صفحه نمایش های HDTV فعلی است. ما درباره 2160 خط افقی یا 3840 در 2160 پیکسل صحبت می کنیم.

بزرگترین مزیت تلویزیون های 4K این است که اشیاء کوچک روی صفحه نمایش جزئیات بیشتری از جمله متن واضح تر دارند. به طور کلی، تصاویر غنی تر و واقعی تر از تلویزیون های HD به نظر می رسند، اما مزایای آن می تواند ظریف باشد. تصویر واضح‌تر همچنین دارای مزیت دیگری است که به شما امکان می‌دهد صفحه نمایش را از فاصله کوتاه‌تری مشاهده کنید و تلویزیون‌های بزرگ‌تر را راحت‌تر در خانه‌هایی با اندازه معمولی مشاهده کنید.

ویدیوی Ultra HD عالی به نظر می رسد و محتوای بیشتری برای لذت بردن وجود دارد. چندین سرویس استریم مانند Netflix، Amazon Video و حتی YouTube شروع به ارائه محتوای 4K کرده‌اند، تلویزیون‌های هوشمند و استریم‌های استریم بهترین گزینه برای یافتن آسان فیلم‌ها و نمایش‌های 4K هستند. دیسک‌های بلوری Ultra HD نیز رایج‌تر می‌شوند و اکثر نسخه‌های بزرگ این روزها با کیفیت 4K منتشر می‌شوند.

تلویزیون زنده هنوز به طور کامل از 4K استقبال نکرده است، اما DirectTV، Dish Network و Comcast Xfinity همگی شروع به ارائه فیلم های 4K کرده اند. اگرچه مجموعه‌های Ultra HD می‌توانند محتوای HD موجود را ارتقا دهند، نتایج را می‌توان مخلوط کرد و به وضوح برنامه‌نویسی 4K اصلی به نظر نمی‌رسد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *