مقاله

خرید بهترین ماشین ظرفشویی چه ویژگی‌هایی دارد؟

خرید بهترین ماشین ظرفشویی چه ویژگی‌هایی دارد؟

استفاده از ماشین ظرفشویی می تواند در مقایسه با شستن ظروف با دست، بیش از 230 ساعت در سال صرفه جویی کند. این بدان معناست که بیش از نیم ساعت از روز شما، در هر روز از سال، می تواند با این وسیله آشپزخانه کاملاً ضروری صرفه جویی شود. اما با وجود صدها مدل موجود جریان است، چگونه باید بهترین ماشین ظرفشویی را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید؟

اما همه ماشین‌های ظرفشویی با اولویت‌ها و بودجه همه مطابقت ندارند. به همین دلیل است که ما این راهنمای خرید را گردآوری کرده‌ایم  تا به شما کمک کنیم ویژگی‌های ضروری را از ویژگی‌های خوب جدا کنید و توضیح دهید که برای قیمت‌های مختلف چه انتظاری دارید.

زمانی که ماشین ظرفشویی جدیدی خریدید، نگهداری از آن به میزان قابل توجهی عمر آن را افزایش می دهد و اگر مشکلی پیش آمد، قبل از تعویض آن به تعمیر آن نگاه کنید. در نهایت، می خواهید مواد شوینده ماشین ظرفشویی مناسب را برای تکمیل ماشین و ظروف خود تهیه کنید.

 

خرید بهترین ماشین ظرفشویی چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

اندازه ماشین ظرفشویی مناسب آشپزخانه شما

هنگام خرید ماشین ظرفشویی، به دنبال ابعاد بیرونی متناسب با آشپزخانه و همچنین ابعاد داخلی متناسب با نیازهای نظافتی خود باشید. آیا ماشین ظرفشویی برای آشپزخانه شما مناسب است؟ ماشین های ظرفشویی با اندازه معمولی برای حفره ای با عرض 24 اینچ و ارتفاع 24 اینچ در نظر گرفته شده اند. اگر آشپزخانه کوچکی دارید، ممکن است ماشین ظرفشویی بخرید که برای یک حفره 18×24 اینچی در نظر گرفته شده است. محبوبیت آنها در حال افزایش است و Consumer Reports تعداد انگشت شماری از آنها را آزمایش می کند.

هر کدام را که انتخاب می‌کنید، به یاد داشته باشید که اگر کف اتاق‌های خود را مجدداً تغییر داده‌اید یا پیش‌خوان‌های خود را دوباره تغییر داده‌اید، ارتفاع آن حفره در آشپزخانه شما ممکن است تغییر کرده باشد. بنابراین قبل از انتخاب نهایی خود، فضای خود را با دقت اندازه گیری کنید و از خرده فروش ارتفاع خاص مدل مورد نظر خود را بپرسید. فراموش نکنید که تنظیم پایه های تراز را در نظر بگیرید.

 

خرید بهترین ماشین ظرفشویی چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

ماشین ظرفشویی دوستدار محیط زیست

تقریباً هر ماشین ظرفشویی نسبت به شستن ظروف با دست آب کمتری مصرف می کند و صدها مدل ماشین ظرفشویی فعلی واجد شرایط دریافت Energy Star هستند، گواهینامه ای برای مدل هایی که در طول یک چرخه معمولی (مانند دو بار شستشوی یک توالت مدرن) و کمتر از معادل 270 کیلووات ساعت انرژی در سال مصرف نمی کنند.

ماشین‌های ظرفشویی معمولاً کمی بیشتر از آنچه که تبلیغ می‌شود، آب و انرژی مصرف می‌کنند. اما این تفاوت تنها به چند تومان هزینه اضافی آب و برق در سال اضافه می کند. با این حال، این مقدار نیز اهمیت دارد و اگر کارایی و پایداری برای شما اهمیت ویژه ای دارد، می توانید ماشین ظرفشویی Gplus را انتخاب کنید.

 

 طراحی ماشین ظرفشویی

فولاد ضد زنگ محبوب ترین پوشش برای لوازم آشپزخانه است. اما روکش‌های دیگر، از سفید یا مشکی براق، با قیمت‌های پایین‌تر هستند تا ظاهرهای مختلف فلزی براق شده را به آنها بدهند؛ کنترل‌های یکپارچه (پنهان) و دستگیره‌های سبک نوار نیز ظاهری مجلل محسوب می‌شوند و در چندین مدل با عملکرد برتر  در دسترس هستند. برخی از ماشین های ظرفشویی دارای طراحی کشوهای پشته ای هستند. محفظه ها را می توان به طور همزمان یا جداگانه استفاده کرد. با این حال، این مدل‌ها گران هستند.

اجزای اصلی ماشین ظرفشویی فولاد و پلاستیک هستند. قفسه های نگهدارنده ظروف نیز از فولاد ساخته شده اند و معمولاً با پودر پلی وینیل کلراید (PVC) یا نایلون پوشانده می شوند تا از خراشیدگی ظروف جلوگیری شود. وان داخلی اغلب از فولاد ضد زنگ یا پلاستیک ساخته شده است. فولاد ضد زنگ بهتر از پلاستیک گرما را تحمل می کند. بازوی ماشین ظرفشویی استیل ضد زنگ زنگ نمی زند و دوام بیشتری دارد. دمای آب می تواند تا 160 درجه فارنهایت برسد و باکتری ها را به طور موثری از بین ببرد و اقلام را تمیز کند. فولاد ضد زنگ گرما را حفظ می کند، سریعتر خشک می شود و انرژی کمتری مصرف می کند.

یک المنت گرمایشی و یک وان فولادی ضد زنگ فقط به 450 وات نیاز دارند، در حالی که برای یک وان پلاستیکی 600 تا 750 وات است. وان های فولادی ضد زنگ نیز بسیار کم صداتر از وان های پلاستیکی هستند. حتی زمانی که سازندگان لایه‌های عایق اضافی را در اطراف یک داخلی پلاستیکی نصب می‌کنند، سروصدا همچنان آشکار است. فولاد ضد زنگ نیز نسبت به پلاستیک دوام بیشتری دارد و در برابر لکه شدن مقاوم است و به ماشین ظرفشویی طول عمر بیشتری می دهد و هزینه های تعویض را کاهش می دهد.

 

خرید بهترین ماشین ظرفشویی چه ویژگی‌هایی دارد؟

آشنایی با امکانات ماشین ظرف‌شویی‌ها

اگر تنها چیزی که می خواهید ظروف تمیز است، یک مدل مناسب با امکانات کم همچنان برای نیازهای شما کافی خواهد بود. با این حال، برخی از امکانات اضافی کار را کمی آسان تر می کند.

قفسه های قابل تنظیم ظرفشویی: قفسه هایی که می توانند مجدداً پیکربندی شوند یا دارای لاستیک های قابل تنظیم هستند، باعث می شود که فضای داخلی دستگاه شما برای نیازهای شما بهتر عمل کند.

سینی کارد و چنگال: موقعیت سینی ظروف نقره یک اولویت است و تاثیری بر عملکرد شستشو ندارد. برخی جمع و جور هستند و روی قفسه پایینی قرار می گیرند. برخی دیگر مدلی را ترجیح می دهند که به داخل درب ماشین ظرفشویی متصل شده باشد تا فضای بیشتری برای وسایل بزرگتر روی قفسه به شما بدهد.

سنسور خاک: ماشین ظرفشویی می تواند زمان و مصرف آب خود را بر اساس میزان کثیف بودن وسایل تنظیم کند و به طور بالقوه در مصرف آب و انرژی صرفه جویی کند.

چرخه آبکشی و نگه داشتن: این چرخه در صورتی که نیم بار ظروف دارید و نمی خواهید چرخه کاملی را اجرا کنید، خوب عمل می کند، اما همچنین نمی خواهید غذا روی ظروف شما کیک شود یا بو شروع شود.

مناطق شستشو: دستگاه شما می تواند مناطق مشخصی را برای مواردی که نیاز به تمیز کردن سنگین دارند اختصاص دهد.

 

شست و شوی قبل از قرار دادن در ماشین: اگر دوست ندارید ظروف خود را قبل از قرار دادن در ماشین ظرفشویی خراش دهید، از قبل بشویید یا آبکشی کنید، این ویژگی باقیمانده غذا و کثیفی را در طول چرخه آبکشی اولیه از بین می برد، بنابراین در طول چرخش به اطراف ظروف تمیز شما نمی چرخد.

نوع فیلتر: فیلتر تمام بقایای مواد غذایی را می گیرد. یک فیلتر خود تمیز شونده دارای یک ضمیمه آسیاب است، مانند زباله‌دانی که زباله‌ها را پودر می‌کند و آن‌ها را در زهکشی تخلیه می‌کند. می تواند به سطح نویز اضافه کند. یک فیلتر تمیز کننده دستی برای جلوگیری از بو و عدم افزایش سطح صدا نیاز به تمیز کردن منظم دارد.

گزینه های چرخه شستشو: اکثر ماشین های ظرفشویی دارای سه چرخه سبک، معمولی و سنگین هستند. با این حال، برخی از ماشین‌ها چرخه‌های شستشو را برای قابلمه‌ها و تابه‌ها، ظروف چینی و تمیز کردن با بخار مشخص کرده‌اند. تمیز کردن با بخار از 140 درجه فارنهایت فراتر می رود، اما برای مزایای ضدعفونی کردن، نباید از این دما فراتر بروید.

Heated Dry: اگر می خواهید ظروف شما پس از یک چرخه کاملاً خشک شوند، خشک گرم شده می تواند هوای گرم شده را به گردش درآورد تا آنها را خشک کند. علاوه بر هزینه کمی بیشتر به عنوان یک ویژگی، برای اجرا به انرژی کمی بیشتر نیاز دارد.

پنل کنترل مخفی: دکمه های کنترلی به لبه بالایی در منتقل شده اند تا جلوی ماشین ظرفشویی شما براق به نظر برسد. نکته منفی این است که باید ماشین ظرفشویی را باز کنید تا کنترل پنل را ببینید.

قفل ایمنی کودک: اگر بچه های کوچک دارید، قفل یک ویژگی مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *