مقاله

تلویزیون های 4k و اسمارت جی پلاس چیست؟

تلویزیون های 4k و اسمارت جی پلاس چیست؟

تلویزیون های 4k و اسمارت جی پلاس

همین طوری که زمان می گذرد، تلویزیون ها بزرگتر و وضوح تصویر بالاتر می رود. تلویزیون های 4K و اسمارت جی پلاس اکنون استاندارد هستند. اگر هنوز تلویزیون خود را عوض نکرده اید یا قصد خرید یک تلویزیون جدید را دارید، بهتر است یک نگاهی به تلویزیون های 4k بیاندازید.

 

آشنایی با دنیای تلویزیون 4K 

اکنون با پیشرفت تکنولوژی تلویزیون ها وارد مرحله جدیدی شدند. تلویزیون های HDT با رزولوشن 1920 در 1080 کمرنگ تر شدند و حالا با تلویزیون های بزرگتر و باکیفیت تری به نام 4K با چهار برابر پیکسل جایگزین شدند.

4K مراحل ابتدایی خود را گذرانده و دردسرهایی که منجر به رشد آن شده را نیز طی کرده است. اما حالا کاملاً به عنوان استانداردترین تلویزیونی است که وارد بازار شده و شما می توانید همین الان آن را خریداری کنید.

می توانید تلویزیون های 4K را در همه اندازه ها و قیمت ها از جمله مدل های 65 اینچی با قیمت کمتر پیدا کنید. اگر هنوز تلویزیون قدیمی خودتان را به تلویزیون 4K تبدیل نکرده اید، الان زمان مناسبی برای انجام آن است.

 

تلویزیون های 4K چیست؟

تلویزیون های 4K یک نمایشگری است که حداقل 8 میلیون پیکسل فعال دارد. برای تلویزیون ها، این وضوح به 3840 در 2160 استاندار است. سینمای دیجیتال 4K (رزولوشن در سینماهای 4K) با 4096 در 2160 کمی بیشتر است. تلویزیون های 4k و اسمارت جی پلاس چهار برابر تعداد پیکسل های یک صفحه نمایش 1080p و بیش از 23 برابر وضوح تلویزیون با کیفیت استاندارد است.

این بدان معناست که وضوح 4K بسیار واضح تر از 1080p است. در فضایی که یک تلویزیون 1080p دارای یک پیکسل است، یک تلویزیون 4K با همان اندازه می تواند چهار عدد را در خود جای دهد.

همچنین وضوح قابل توجهی را مشاهده می کنید. شرکت های دیگری نیز مانند LG، سامسونگ و سونی تلویزیون های خود را ارتقاء دادند و فناوری های چشمگیری را توسعه داده اند که  1080p و وضوح پایین تر را به 4K تبدیل کردند.

 

تلویزیون 4K اسمارت

رزولوشن 4K 

در حالی که بینندگان عادی تلاش می کردند تفاوت بین 1080p و 720p را در تلویزیون های کوچکتر ببینند، این مسئله در تلویزیون های 40 اینچی و بزرگتر بسیار بارزتر شده است. 4K یک جهش بزرگ دیگر از نظر وضوح و جزئیات است.

به خصوص که مردم هر روز بیشتر به پیکسل های فوق العاده کوچک نمایشگرهای خود با وضوح بالا در تلفن هایشان عادت می کنند. این یک عامل اصلی برای تلویزیون های بزرگ نیز هست.

خصوصاً از آنجا که مدل های 65 اینچ به اندازه تلویزیون های 55 اینچ چند سال پیش مقرون به صرفه هستند و حتی می توان تلویزیون های 75 اینچی را با قیمت مناسب یافت. شرکت گلدیران با تولید تلویزیون های 4K و اسمارت جی پلاس کمک کرده است تا تمامی مردم بتوانند این نوع تلویزیون ها را در گوشه ای از خانه خود داشته باشند.

 

در مورد HDR چطور؟

دامنه دینامیکی بالا (HDR) اصطلاحی گیج کننده است و بعضی از افراد فکر می کنند که می توان به راحتی آن را با 4K مخلوط کرد و یا فرض کنند که باهم تفاوتی ندارند. اما اینطوری نیست راهنمای ما برای توضیف کامل HDR  جزئیات بیشتری را توضیح می دهد. HDR نوعی محتوا است که غالباً با کیفیت 4K است و دامنه رنگ و نور قابل نمایش را گسترش می دهد.

محتوای HDR  مقادیر گسترده تر و روشن تری از روشنایی، تاریکی و سطح رنگ را ذخیره می کند که به تلویزیون های پشتیبانی کننده HDR اجازه می دهد تصاویر روشن تر، تیره تر و پر رنگ تر نشان دهند. در اصل طیف گسترده ای از رنگ ها را مشاهده خواهید کرد.

4K تعداد پیکسل های ویدیوی شما را تعیین می کند، در حالی که HDR تعیین می کند که هر پیکسل چه مقدار نور و رنگ را می تواند نمایش دهد. همه محتوای 4K HDR نیست. اما در صورت وجود داشتن آن، تلویزیون شما از پس آن برمی آید. به دلیل گستردگی بیشتر نور و رنگ بسیار بهتر به نظر می رسد.

برای تماشای محتوای HDR شما به یک تلویزیون پشتیبانی کننده از HDR نیاز دارید. در حالت ایده آل با پنلی که بتواند تمام طیف مورد نیاز HDR را صادقانه نمایش دهد. برخی از تلویزیون های ارزان قیمت می توانند محتوای HDR را رمزگشایی و نمایش دهند. اما صفحه های آنها به اندازه کافی تاریک، روشن یا به اندازه کافی رنگارنگ نیستند تا تفاوت زیادی در محتوای دامنه دینامیکی استاندارد ایجاد کنند.

تلویزیون 4k و اسمارت

 

چه تلویزیون 4K باید بخرید؟

تلویزیون های 4K چند سالی است که وارد بازار شده اند و سرانجام، هم مقرون به صرفه بوده و هم کاربردی شده اند. 4K دیگر حق بیمه قیمت گذاری زودرس را ندارد و شما می توانید طیف کاملی از تلویزیون های 4K را متناسب با بودجه خود پیدا کنید.

راهنمای ما برای معرفی بهترین تلویزیون ها مکان خوبی برای شروع است. تلویزیون 4k و اسمارت جی پلاس، یکی از آن تلویزیون های چشمگیر با  قیمت مناسب تولید کرده است. در آخر تلویزیون های  ال جی و سونی کنتراست خارق العاده ای را در طراحی های فوق العاده باریک ارائه می دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *