مقاله

بهترین موبایل عکاسی برای بلاگرها

بهترین موبایل عکاسی برای بلاگرها

نبرد برای بهترین دوربین تلفن همراه به مسابقه اپل و گوگل ختم می شود. و در حالی که ما مورد علاقه خود را داریم، کیفیت تصاویر تولید شده توسط جدیدترین تلفن های آن شرکت ها فقط نشان می دهد که اکنون زمان خوبی برای حضور در بازار یک تلفن دوربین دار است.

نه تنها بهترین تلفن‌های دوربین دار دارای سخت‌افزار بهبودیافته هستند؛ اپل حسگرها را در آیفون 13 ارتقا داده است، در حالی که پیکسل 6 پرو یک لنز تله‌فوتوی مورد انتظار را دریافت می‌کند، این نرم‌افزار نیز همچنان بهبود می‌یابد. هم اپل و هم گوگل به شدت به عکاسی محاسباتی برای بهبود بیشتر تصاویری که دوربین گوشی هایشان تولید می کنند، متکی هستند.

مطمئناً، هنگامی که می‌خواهید بهترین تلفن دوربین را پیدا کنید، انتخاب‌هایی فراتر از این دو سازنده تلفن دارید، به خصوص با ارائه بهبودهای دوربین سامسونگ در سری گلکسی S22. (مقایسه عکاسی در نور کم سامسونگ گلکسی اس 22 و آیفون 13 پرو مکس ما را بررسی کنید.) آزمایش ما به ما کمک کرد دستگاه هایی را پیدا کنیم که تصاویر به یاد ماندنی و عکس هایی را که یک بار در طول عمر شما از دست می دهید با گوشی هایی با قابلیت کمتر ثبت کنند.

ما به دنبال تلفن‌های دوربین دار هستیم که اپتیک و حسگرهای پیچیده را با الگوریتم‌های نرم‌افزاری ترکیب می‌کنند که به ریاضیات و علوم متکی هستند تا بهترین نور، رنگ و جزئیات ممکن را از هر سناریو استخراج کنند. این فقط تعداد لنزهای پشتی نیست؛ برخی از سازندگان تلفن از هوش مصنوعی نهایت استفاده را می‌کنند تا پردازش پست روی عکس‌های شما را بهبود ببخشند. پس از صدها ساعت آزمایش و مقایسه‌های بسیار رو به رو عکس، اینها بهترین تلفن‌های دوربین دار هستند که می‌توانید در حال حاضر بخرید.

 

بهترین گوشی های دوربین دار کدامند؟

در حال حاضر، پادشاه فعلی گوشی های دوربین دار آیفون 13 پرو مکس است و پس از آن آیفون 13 پرو کوچکتر. مدل‌های پرو جدید با داشتن یک راه‌اندازی سه‌گانه ۱۲ مگاپیکسلی با سنسورهای بزرگ‌تر در دوربین‌های عریض و فوق عریض، به‌علاوه زوم اپتیکال ۳ برابری روی لنز تله‌فوتو، نام خود را با عکس‌ها و فیلم‌های دیدنی به دست آورده‌اند.

اگر می‌خواهید فراتر از گوشی‌های اپل نگاه کنید، بسیاری از بهترین تلفن‌های اندرویدی دارای دوربین‌های چشمگیر خودشان هستند. Google Pixel 6 Pro و Pixel 6 در کنار آن،  از جدیدترین این محصولات هستند. جدیدترین گوشی های سامسونگ به ویژه گلکسی اس 22 اولترا یکی از بهترین گوشی های موجود است. به خصوص وقتی صحبت از عکس های کم نور و زوم کردن روی سوژه ها باشد، اما گوشی های گوگل همچنان بهترین هستند.

تلفن‌های دوربین درخشان گوگل عبارتند از Pixel 5a که یکی از بهترین تلفن‌های دوربین‌دار بوده می‌توانید با بودجه کم بخرید. ما علاقه مند به کشف نحوه مقایسه آیفون SE (2022) هستیم که به تازگی معرفی شده است، اگرچه هنوز منتظر آزمایش تلفن جدید اپل هستیم. یکی از نگرانی‌ها این است که با وجود پردازنده جدید با قدرت بیشتر، آیفون SE هنوز از حالت شب پشتیبانی نمی‌کند

 

آیفون 13 غول بزرگ دوربین‌ها

بزرگترین آیفون 13  بهترین تلفن دوربینی است که می توانید بخرید. اپل با سخت افزار آیفون 13 پرو مکس تمام تلاش خود را کرد و اندازه سنسور دوربین های اصلی و فوق عریض را افزایش داد و فوکوس خودکار را به دوربین دوم اضافه کرد. این فوق عریض می تواند به عنوان یک دوربین ماکرو عمل کند و از سوژه هایی تا فاصله 2 سانتی متری عکاسی کند. OIS تغییر سنسور که سال گذشته در آیفون 12 پرو مکس معرفی شد امسال بازمی گردد و تله فوتو تا 3 برابر افزایش یافت.

اپل همچنین عکاسی محاسباتی خود را بهبود بخشیده است، به خصوص در مورد نور کم. همچنین امسال سبک های عکاسی، اساساً فیلترهای بلادرنگ  و حالت سینمایی هستند. مورد دوم، ویدئوی پرتره روی استروئیدها است که دارای تغییر پویایی تمرکز برای ایجاد یک تجربه ویدئویی واقعا حرفه‌ای است. اگر می‌خواهید بهترین تجربه دوربین را داشته باشید، این گوشی مناسب است.

 

آیفون 13 پرو که از برادر بزرگتر خود لذت می برد، در رتبه دوم این لیست از بهترین گوشی های دوربین دار قرار دارد. این دستگاه از سخت افزاری مشابه آیفون 13 پرو مکس با سنسورهای بزرگتر، فوکوس خودکار روی دوربین فوق عریض و حالت ماکرو بهره می برد.

با این حال، آیفون 13 پرو دقیقاً مطابق با Pro Max است و OIS تغییر سنسور و همان زوم اپتیکال 3 برابر را دریافت می کند. سبک های عکاسی و حالت سینمایی نیز استاندارد هستند. اگر می‌خواهید بهترین تجربه دوربین را داشته باشید، اما در بسته‌بندی کوچک‌تر، اساساً این گوشی است. صفحه نمایش 6.1 اینچی همچنان زرق و برق دار است و دارای ProMotion 120 هرتزی برای انیمیشن ها و انتقال های فوق العاده روان است. عمر باتری حتی فوق‌العاده است، در تست عمر باتری ما تقریباً 12 ساعت طول می‌کشد، به این معنی که می‌توانید عکس‌ها و ویدیوهای زیادی بگیرید.

 

 

Pixel 6 Pro خانواده اندرویدها

گوگل بار دیگر تاج عکاسی اندروید خود را به دست آورد. Pixel 6 Pro به لطف سخت افزار ارتقا یافته و نرم افزارهای قدرتمند دوربین های باورنکردنی دارد. نتیجه نهایی چیزی است که می تواند پا به پای اپل باشد و حتی ضربات را به طور مساوی جبران کند (مخصوصاً با حالت شب، Night Sight).

سنسور دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی اجازه می دهد تا 150 درصد نور بیشتری وارد کند، در حالی که لنز تله فوتو 48 مگاپیکسلی دارای زوم اپتیکال 4 برابر و زوم دیجیتال 20 برابر است. و دوربین 11 مگاپیکسلی جلو دارای میدان دید 94 درجه برای سلفی های فوق عریض است.

نه تنها بهترین دوربین‌ها را در تلفن‌های اندرویدی دریافت می‌کنید، بلکه Pixel 6 Pro از تراشه جدید Tensor بهره می‌برد که به خوبی به مواردی مانند عکاسی محاسباتی و ویژگی‌های جدید دستیار Google کمک می‌کند. اگر در کمپ اندروید هستید، اگر می‌خواهید بهترین تجربه عکاسی با موبایل را داشته باشید، این گوشی را می‌توانید دریافت کنید.

گوگل پیکسل 6 در حالی که ممکن است فاقد لنز تله فوتو باشد، هنوز هم دوربینی قدرتمند است. شما همان سنسورهای 50 مگاپیکسلی اصلی و 12 مگاپیکسلی فوق عریض را در بدنه کمی کوچکتر دریافت می کنید. عکس‌ها واضح و واضح می‌آیند، حتی اگر متوجه ناهماهنگی‌های رنگی در برخی عکس‌ها شده‌ایم.

با این حال، پیکسل 6 بهترین تلفن دوربین برای اکثر کاربران اندرویدی است. عکس‌های منظره، پرتره و سلفی خیره‌کننده دریافت خواهید کرد. و با تمام ویژگی های جدید عکاسی مبتنی بر هوش مصنوعی مانند پاک کن جادویی، چیزهای زیادی در اختیار دارید.

 

 

با سامسونگ بهترین عکس‌ها را بگیرید

سامسونگ تغییرات عمده‌ای در تنظیمات دوربین گلکسی اس 22 اولترا ایجاد نکرده است، اما پیشرفت‌ها نسبت به S21 اولترا بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرند. برای شروع، دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی دارای سنسور بزرگ تری است که نور بیشتری را وارد می کند. یک شیشه فوق العاده شفاف روی آن لنز، شعله ور شدن را در هنگام عکاسی در گرگ و میش و در شب از بین می برد. نتیجه نهایی، عکس‌های بهتر در نور کم و برخی تصاویر واضح هنگام استفاده از حالت شب گلکسی S22 Ultra است.

سایر بهبودهای دوربین گلکسی اس 22 اولترا روی جنبه نرم افزاری کارها تمرکز دارند. اکنون از فناوری پیکسل تطبیقی ​​برای ترکیب 9 پیکسل در یک پیکسل (یکی دیگر از بهبودهای عکس در نور کم)، پردازش با وضوح بالا با هوش مصنوعی و پردازش چند فریمی 4 برابر سریعتر برخوردار هستید. حالت پرتره از نقشه های عمق استریو هوش مصنوعی بهره می برد تا سوژه شما را بهتر از پس زمینه عکس جدا کند. و یک ویژگی قاب‌بندی خودکار ویدیو، حداکثر 10 نفر را شناسایی می‌کند و هنگام عکاسی آنها را در فوکوس نگه می‌دارد. در نهایت، دوربین‌های برتر اپل و گوگل از بهترین تلاش‌های سامسونگ جلوتر هستند، اما به سختی. این دوربین گوشی برای طرفداران سامسونگ است

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *