مقاله

بهترین آیفون‌های ۲۰۲۲: کدام آیفون را باید بخرید؟

بهترین آیفون‌های ۲۰۲۲: کدام آیفون را باید بخرید؟

با آیفون SE (2022) که اکنون در دسترس است، لیست بهترین آیفون ها حداقل تا زمانی که آیفون 14 در پاییز امسال عرضه شود، تنظیم شده است. بنابراین اگر در حال حاضر به یک آیفون نیاز دارید، خواه یک دستگاه ارزان قیمت با قابلیت 5G باشد یا یک تلفن با امکانات کامل با صفحه بزرگ، اینها گوشی های اپل هستند که باید در نظر بگیرید.

بهترین گوشی آیفون 13 پرو مکس 6.7 اینچی است که در حال حاضر بهترین گوشی در کل است. اما بقیه سری آیفون 13، از آیفون 13 مینی جمع و جور گرفته تا آیفون 13 پرو با امکانات کامل، پیشرفت‌هایی را نیز ارائه می‌کنند. شما هنوز هم آیفون‌های قدیمی‌تری را خواهید یافت که اکنون که قیمت‌هایشان کاهش یافته است، حتی ارزش بیشتری دارند. و البته، آیفون SE به عنوان ارزان‌ترین آیفونی که اپل در حال حاضر می‌فروشد، خط تولید را تکمیل می‌کند.

با این حال، کدام مدل را باید انتخاب کنید؟ این چیزی است که ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم، چه از طرفداران قدیمی آیفون باشید یا فقط از Android به iPhone تغییر دهید. گاهی اوقات، ارتقا همیشه راه حل نیست!

 

بهترین آیفون ها کدامند؟

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، آیفون 13 پرو مکس بهترین آیفونی است که می توانید بخرید؛ به لطف دوربین های درخشان، صفحه نمایش تطبیقی ​​و عمر باتری طولانی، یک گوشی تقریبا عالی است. این گوشی 1099 دلاری را بردارید (همان قیمتی که اپل برای قهرمان سال گذشته یعنی آیفون 12 پرو مکس تعیین کرد) ناامید نخواهید شد.

به دنبال گوشی کمی ارزانتر هستید؟ آیفون 13 با قیمت 799 دلار بهترین آیفون برای اکثر مردم است. در حالی که فاقد نمایشگرهای تنظیم دینامیکی مدل‌های آیفون 13 پرو است، دوربین‌های آن به تنهایی به اندازه کافی قدرتمند هستند. باتری بهبود یافته، صفحه نمایش روشن تر و تراشه قدرتمند A15 از بهترین ویژگی های آن است و اپل یک انتخاب عالی دیگر در سری آیفون 13 خود دارد. آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 مینی جذابیت خاص خود را دارند، اگرچه به نظر می رسد که آیفون های کوچک در حال خارج شدن از رده هستند.

اپل حدود دو عضو از خانواده آیفون 12 2020 را نگه داشته است. شما می توانید آیفون 12 یا آیفون 12 مینی را با 100 دلار کمتر از همتایان آیفون 13 آنها خریداری کنید. به ویژه آیفون 12 مینی از ارزش بالایی برخوردار است، زیرا اکنون کمتر از 600 دلار قیمت دارد. آیفون 11 (499 دلار) گزینه ای کم هزینه را در اختیار شما قرار می دهد، در حالی که آیفون SE 429 دلاری (2022) اکنون ارزان ترین تلفن 5G اپل است. در اینجا نگاهی به دلایل خرید یا حذف آیفون SE جدید می اندازیم.

 

بهترین آیفون‌های ۲۰۲۲

 

ویژگی‌ها و برتری آیفون نسبت به سایر برندها

هیچ برتری برای iPhone 13 Pro Max وجود ندارد، بهترین آیفونی که اپل در حال حاضر ارائه می دهد و دستگاهی تقریباً عالی است. اگر بخواهید از آیفون خوش دست‌تری استفاده کنید، آیفون 13 پرو است که احتمالاً بر آن تسلط خواهید داشت. این تلفن یک صفحه نمایش تطبیقی ​​اضافه می کند که می تواند به طور خودکار نرخ به روز رسانی آن را از 10 هرتز به 120 هرتز بسته به وظیفه ای که انجام می دهید، کاهش دهد. این گوشی، همراه با باتری بزرگتر و پردازنده کارآمد AT 15 Bionic، به آیفون 13 پرو مکس کمک می کند تا بیش از 12 ساعت در تست باتری ما دوام بیاورد. شاید بهترین زمانی است که هرکس می تواند بی دغدغه از شارژرها از آن استفاده کند.

این ویژگی‌ها همگی چشمگیر هستند، اما نکته واقعاً عالی در مورد iPhone 13 Pro Max ممکن است دوربین‌های آن باشد. تنظیمات مانند قبل است، با سه لنز پشت، اما اپل برای ورود نور بیشتر به سنسورهای بزرگتر روی آورده است، با دوربین زاویه فوق عریض که مخصوصاً در نمایش رنگ و جزئیات از مناطق تاریک عکس‌ها مهارت دارد. لنز تله فوتو نیز بهتر است، زیرا آیفون 13 پرو مکس اکنون از زوم اپتیکال 3 برابری پشتیبانی می کند. برای یافتن ایرادات زیادی در این گوشی باید سخت جستجو کنید، و آنها بیشتر در مورد چیزهایی هستند که ما آرزو می کنیم اپل آن را در دستگاه خود می آورد مانند نوعی Touch ID!. اما ویژگی‌های آیفون 13 پرو مکس بی نظیر تر از این حرف‌ها است.

بهترین آیفون‌های ۲۰۲۲

 

قیمت مقرون به صرفه آیفون 13

بهترین آیفون برای اکثر مردم آیفون 13، 799 دلاری خواهد بود که به درستی قیمت مقرون به صرفه تری را با برخی ویژگی های فوق العاده، متعادل می کند. درست است که بعضی از ویژگی های آیفون 13 پرو را ندارد؛ اما به اندازه کافی ویژگی‌های عالی در اینجا وجود دارد که آیفون 13 را به یک ارتقای شایسته نسبت به آیفون‌های گذشته تبدیل می‌کند.

یکی از بهترین ویژگی‌های این مدل جدید، فضای ذخیره‌سازی آن است. اپل در نهایت ۱۲۸ گیگابایت را به مدل پایه اضافه می‌کند، بنابراین لزوماً مجبور نیستید به سطح ذخیره‌سازی بعدی بروید تا همه چیز را در گوشی خود جا دهید. پردازنده A15، همان پردازنده ای که در مدل های آیفون 13 پرو یافت می شود.  همچنان سرعت پردازنده های موبایل را تنظیم می کند و به آیفون 13 اجازه می دهد تا از هر دستگاه اندرویدی برتری داشته باشد.

مانند هر مدل آیفون 13، داستان واقعی در اینجا نیز دوربین‌ها هستند. آیفون 13 هنوز دارای دو لنز در پشت است، اما آنها سنسورهای بزرگتری دارند که می تواند به بهبود عکاسی در نور کم منجر شود. علاوه بر این، اپل تعدادی از ویژگی‌های محاسباتی مانند حالت سینمایی را برای تغییر خودکار فوکوس در هنگام فیلم‌برداری در نظر می‌گیرد. این مجموعه ای چشمگیر از ویژگی ها در تلفنی با قیمت مقرون به صرفه است.

 

بهترین آیفون‌های ۲۰۲۲

اما آیفون 13 پرو بهترین انتخاب است

آیفون 13 پرو هر ذره بهترین گوشی آیفون 13 پرو مکس است، فقط کمی کوچکتر و 100 دلار ارزانتر. برخلاف سال‌های گذشته، جایی که پرو مکس بزرگ‌تر، تلفن برتر واضح‌تر بود، تفاوت چندانی بین دو مدل آیفون 13 پرو وجود ندارد. بنابراین شما آزاد هستید که اندازه دلخواه خود را دریافت کنید، و برای بسیاری، این گزینه Pro 6.1 اینچی با قیمت 999 دلار خواهد بود.

با این پول، صفحه نمایش پویا و با طراوت موجود در iPhone 13 Pro Max را دریافت می کنید. مانند برادر بزرگ‌تر خود، آیفون 13 پرو نیز از باتری بزرگ‌تری بهره می‌برد. اپل نگفته است که چقدر بزرگ است، اما در آزمایش ما بیش از 11.5 ساعت عمر باتری دارد. بهبود دوربین آیفون 13 پرو مکس در آیفون 13 پرو نیز وجود دارد، از جمله ویژگی های نرم افزاری قدرتمندی مانند حالت سینمایی. اگر می‌خواهید بهترین ویژگی‌هایی را که اپل در گوشی‌های هوشمند ارائه می‌دهد، اما در بسته‌بندی باریک‌تر از مدل عظیم آیفون 13 پرو مکس، آیفون 13 پرو را دریافت کنید.

بهترین آیفون‌های ۲۰۲۲

آیفون 13 مینی چطور؟ 

آیفون 13 مینی به لطف تراشه A15 Bionic که تمام مدل های آیفون 13 را تامین می کند، قوی ترین گوشی جمع و جور ساخته شده توسط اپل است. این بدان معناست که بهترین عملکرد در یک گوشی هوشمند را می‌توان در مدل 5.4 اینچی اپل نیز یافت که اتفاقاً کم‌هزینه‌ترین محصول در سری آیفون 13 است.

تلفن های جمع و جور برای همه مناسب نیستند، و نمایشگرهای با طراوت پویا در مدل های آیفون 13 پرو را نخواهید یافت، اما آیفون 13 مینی توصیه های زیادی دارد. این دوربین همان تنظیمات دوربین آیفون 13 را دارد، با سنسورهای بزرگتر که نور بیشتری نسبت به قبل وارد می کند. این صفحه  آیفون 13 مینی نمایش  روشن تر از صفحه نمایش آیفون 12 مینی دارد و عمر باتری نیز بهبود یافته است. در صورتی که شایعاتی در مورد برنامه های آینده آیفون منتشر شود، ممکن است این آخرین گوشی کوچکی باشد که اپل می سازد. اگر چنین است، آیفون 13 مینی را همین حالا انتخاب کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *