مقاله

آیا گلکسی زد فلیپ 3 ارزش خریدن دارد؟

آیا گلکسی زد فلیپ 3 ارزش خریدن دارد؟

Samsung Galaxy Z Flip 3 تغییر بزرگی در استراتژی برای جاه طلبی های گوشی های تاشو سامسونگ نشان می دهد. این شرکت قول داده است که دستگاه های تاشو خود را در دسترس افراد بیشتری قرار دهد و به قول خود عمل کرده است.

یکی از راه های انجام این کار کاهش قیمت ها است. گلکسی زد فلیپ 3 از Z Flip 5G هزینه کمتری دارد و حتی نزدیک به 800 دلار ارزان‌تر از گوشی تاشوی دیگر سامسونگ، گلکسی زد فولد 3 است. Z Flip 3 با قیمت پایین‌تر خود، یک گوشی تاشو است. که در محدوده قیمتی مشابه بسیاری از پرچمداران استاندارد قرار می گیرد. این باعث می شود که برای تعداد بیشتری از مصرف کنندگان قابل دسترسی باشد.

اکنون در (نوعی از) سومین نسل خود، Z Flip 3 هر چیزی را که ما در مورد نسخه اصلی دوست داشتیم، می گیرد و ارتقاهای ذوقی و متفکرانه ای را اعمال می کند که تجربه استفاده روزانه از تلفن را به طور کامل بهبود می بخشد؛ البته آیا سامسونگ ترکیب مناسبی از فرم و عملکرد را به کار گرفته است تا شما را متقاعد کند که تاشوها ارزش امتحان کردن را دارند؟ خودتان در بررسی Samsung Galaxy Z Flip 3 از Android Authority بخوانید.

 

 گلکسی زد فلیپ 3

 

آنچه باید در مورد Samsung Galaxy Z Flip 3 بدانید

گلکسی زد فلیپ 3 گوشی تاشو کوچک‌تر، قابل دسترس‌تر و مقرون به صرفه‌تر سامسونگ است. در جایی که Z Fold 3 یک دستگاه با اندازه معمولی است که برای نمایش یک صفحه نمایش با اندازه تبلت باز می شود، Z Flip 3 یک تلفن با اندازه معمولی است که به نصف خم می شود و به راحتی در جیب شما جا می شود. این دستگاه برای افرادی که می خواهند هزینه کمتری برای تلفن همراه بدهند، چندان مناسب نیست؛ زیرا  ارزان نیست، اما به لطف قیمت پایین‌تر و ساده‌تر بودن شکل تاشو، می‌تواند به‌عنوان دروازه‌ای به دنیای وسایل تاشو عمل کند.

Z Flip اصلی و Z Flip 5G در زمان عرضه حدود 1400 دلار قیمت داشتند، اگرچه قیمت آن بعداً به 1299 دلار کاهش یافت. مدل پایه Z Flip 3 تنها با قیمت 999 دلار در دسترس است که نسبت به نسل‌های قبلی کاهش قابل توجهی دارد. مدل 256 گیگابایتی فقط 50 دلار بیشتر است، که آن را برای کسانی که به فضای ذخیره سازی اضافی نیاز دارند، بی دردسر می کند. این قیمت‌ها Z Flip 3 را با گوشی‌هایی مانند سری گلکسی اس 22، آیفون 13 پرو اپل و سایر گوشی‌های پرچمدار در فضای 1000 دلاری برابری می‌کند.

 

 گلکسی زد فلیپ 3

تاریخچه گلکسی زد فلیپ 3

فروش این گوشی از آگوست 2021 آغاز شده است، اما حتی در حال حاضر، چند ماه پس از عرضه، سامسونگ معاملات و تخفیف‌های گسترده‌ای را برای Z Flip 3 به کسانی که گوشی را به صورت آنلاین سفارش می‌دهند، ارائه می‌کند. کاهش قیمت Z Flip 3 به حدود 399 دلار با معامله مناسب آسان خواهد بود.

این گوشی در دو پیکربندی ذخیره سازی و چند رنگ موجود است. اگر مدل پایه را سفارش دهید، می توانید بین کرم، مشکی فانتوم، اسطوخودوس، خاکستری، سفید و صورتی انتخاب کنید. این سه مورد آخر منحصر به وب سایت سامسونگ هستند. مدل 256 گیگابایتی در رنگ های مشکی فانتوم، خاکستری، سفید و صورتی موجود است. مشکی تنها رنگی است که مات است؛ و البته که بقیه براق هستند. نسخه Bespoke نیز وجود دارد که به شما امکان می دهد ظاهر گوشی را با 100 دلار بیشتر سفارشی کنید. جعبه فقط شامل یک کابل و یک ابزار سیم کارت است. شارژر در این جعبه وجود ندارد.

 

سخت افزار آن به چه صورت است؟

سامسونگ همان رفتاری را با Z Flip 3 انجام داد که با Z Fold 3 انجام داد – شاسی داخل و خارج را با مواد جدید بازسازی کرد و ظاهر آن را به روز کرد تا این دو گوشی از نظر ظاهری نزدیک‌تر شوند. از منظر سخت افزاری، Z Flip 3 نسبت به مدل های قبلی خود بسیار بهتر است. شایان ذکر است که Galaxy Z Flip اصلی و Z Flip 5G تقریباً دستگاه‌های مشابهی بودند. شاسی و اکثر مشخصات یکسان بودند، به جز پردازنده ارتقا یافته و البته اضافه شدن 5G به دومی. در غیر این صورت، گوشی ها کپی کربن بودند، یعنی تفاوت آنها با Z Flip 3 جدید قابل توجه است.

سخت افزار Z Flip 3 نسبت به نسخه های قبلی خود بسیار بهتر است.

Z Flip 3 از همان Armor Aluminium و Corning Gorilla Glass Victus مانند Z Fold 3 استفاده می کند. این به روز رسانی ها بلافاصله Z Flip 3 را سخت تر از تلفن های قبلی می کند. سامسونگ می‌گوید که آلومینیوم آرمور آن از آلومینیوم سری ۷۰۰۰ قوی‌تر است و گوریلا گلس ویکتوس بهترین چیزی است که Corning در حال حاضر ارائه کرده است، همچنین با محافظت در برابر شکست و خراش بهبودیافته است. سامسونگ همچنین شکل پنل های شیشه ای را که روی Z Flip اصلی خمیده بودند، تغییر داد. شیشه Z Flip 3 با پانل های مستطیلی ساده تر که در قاب فلزی شکاف دارند، صاف شده است. شکل کلی آن کمی ساده شده است. سامسونگ گوشه ها را تا حدودی گرد کرده است و خود فریم فلزی حاشیه ملایم تری به آن دارد. Z Flip 3 نسبت به مدل‌های قبلی خود مسدودتر به نظر می‌رسد، اما ابعاد کمی کاهش‌یافته به آن کمک می‌کند حتی در صورت بسته بودن، دستگاهی نسبتاً آراسته باقی بماند.

 گلکسی زد فلیپ 3

هرآنچه که درباره صفحه خمیده آن باید بدانید

صفحه اصلی تا حد زیادی از Z Flip 5G ذخیره شده و برای چند به روز رسانی ذخیره می شود. اول اینکه سامسونگ مواد محافظ صفحه نمایش را تقویت کرد و دوم اینکه نرخ رفرش را تا 120 هرتز افزایش داد. همانطور که در بالا ذکر شد، صفحه نمایش 6.7 اینچی Dynamic AMOLED Infinity Flex دارای یک لایه محافظ جدید است که دوام را تقویت می کند. اگر فرصتی داشتید که Z Flip اصلی را امتحان کنید، بلافاصله متوجه بهبود صفحه نمایش Z Flip 3 خواهید شد. مشابه Z Fold 3، لایه بیرونی Z Flip 3 به طور باورنکردنی منعکس کننده است که هر از گاهی منجر به تابش نور بیش از حد معمول می شود.

نرخ تازه سازی تطبیقی ​​120 هرتز واقعاً تأثیرگذار است

وضوح تصویر 2600 x 1080 برابر با Z Flip 5G با تراکم پیکسلی 425ppi دارد و مثل همیشه واضح و رنگارنگ به نظر می رسد. شما به هیچ مشکل واقعی برای استفاده از تلفن در خارج از منزل برخورد نمی کنید. نرخ تازه سازی تطبیقی ​​120 هرتز واقعاً تأثیرگذار است. شکل صفحه نمایش به لطف نسبت تصویر 22:9 بلند و باریک است و مکانی طبیعی برای پیمایش در فیدهای اجتماعی است که با این نرمی بیشتر تقویت شده است. نرخ تازه سازی تطبیقی، که بسته به آنچه روی صفحه نمایش است تغییر می کند، می تواند روی 60 هرتز استاندارد تنظیم شود اگر بخواهید عمر باتری را حفظ کنید.

گوشی‌های قدیمی‌تر گلکسی زد فلیپ دارای یک نوار کوچک 1.1 اینچی بودند که کاری بیشتر از نمایش ساعت و اعلان‌های فلش به شما نمی‌داد. Z Flip 3 دارای یک پنل Super AMOLED 1.9 اینچی کاملاً ارتقا یافته است که به لطف حرکات حرکتی تند کشیدن، عملکرد بسیار بیشتری دارد.

 

 گلکسی زد فلیپ 3

 

به طور پیش فرض، صفحه روی جلد به عنوان نمایشگر همیشه روشن شما عمل می کند. با ضربه زدن روی شیشه، ساعت، تاریخ و سطح باتری ظاهر می‌شود، اگرچه می‌توانید در صورت تمایل، آن را همیشه روشن کنید. وقتی تلفن قفل است تنها کاری که می توانید انجام دهید مشاهده ساعت است. قفل گوشی را از طریق حسگر اثر انگشت باز کنید و به تعدادی ویجت دسترسی خواهید داشت.

برای دیدن اعلان‌های خود، به Samsung Pay دسترسی داشته باشید و سطح روشنایی و بی‌صدا را تنظیم کنید. به کشیدن انگشت خود ادامه دهید تا آب و هوا، تقویم، موسیقی، تایمر، زنگ ساعت و ویجت های Samsung Health را کشف کنید. همه این ویجت ها عملکرد کمی را ارائه می دهند و به شما امکان می دهند در زمان بسته بودن تلفن کارهای بیشتری انجام دهید. اعلان‌ها بسیار مفید هستند، زیرا می‌توانید ایمیل‌ها و پیام‌های متنی را باز کنید و در محتوای آن‌ها پیمایش کنید. شما نمی توانید از صفحه جلد پاسخ دهید. برای آن، شما باید گوشی را باز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *